Χημεία Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης
-
Ύλη Χημείας 2019-2020
-
ΔΙΑΜΟΡΙΑΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
-
΄Ωσμωση - Ωσμωτική Πίεση
-
Οξειδοαναγωγή
-
Κεφάλαιο 5: Οξέα – Βάσεις Ιοντικά και Υδατικά Διαλύματα
- Ενότητα 2 – Αυτoϊοντισμός του νερού – pH
- Ενότητα 3 – Ισχυροί και ασθενείς ηλεκτρολύτες – μέτρα ισχύος οξέων και βάσεων – νόμοι Ostwald
- Ενότητα 4 – Εύρεση mol και συγκέντρωση από αριθμητικά δεδομένα – Επανάληψη προηγούμενων τάξεων.
- Ενότητα 5 – Eπίδραση κοινού ιόντος
- Ενότητα 6 – Ρυθμιστικά διαλύματα
- Ενότητα 7 – Δείκτες – Ογκομέτρηση
-
Κεφάλαιο 6: Κβαντομηχανική εικόνα του ατομικού μοντέλου
- Ενότητα 1 – Το ατομικό πρότυπο του Bohr
- Ενότητα 2 – Κβαντομηχανική εικόνα του ατομικού μοντέλου
- Ενότητα 3 – Αρχές δόμησης πολυηλεκτρονικών ατόμων
- Ενότητα 4 – Δομή περιοδικού πίνακα (τομείς s, p, d, f) – στοιχεία μετάπτωσης
- Ενότητα 5 – Μεταβολή ορισμένων περιοδικών ιδιοτήτων
- Ενότητα 6 – Ηλεκτρονιακοί τύποι κατά Lewis
-
Κεφάλαιο 7: Οργανική Χημεία
- Ενότητα 1 – Δομή οργανικών ενώσεων – διπλός και τριπλός δεσμός
- Ενότητα 2 – Αντιδράσεις προσθήκης
- Ενότητα 3 -Αντιδράσεις απόσπασης
- Ενότητα 4- Αντιδράσεις υποκατάστασης (αντικατάστασης)
- Ενότητα 5 – Αντιδράσεις πολυμερισμού
- Ενότητα 6 – Αντιδράσεις οξέων – βάσεων
- Ενότητα 7 – Αντιδράσεις οξείδωσης και αναγωγής
- Ενότητα 8 – Διακρίσεις – Ταυτοποιήσεις
-
Επανάληψη
-
Βιβλιογραφία
Ημερήσιο Γενικό Λύκειο
Έχει αναγνωσθεί 1230 φορές!
ΧΗΜΕΙΑ
Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών
Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας
ΒΙΒΛΙΑ 2019-20
ΧΗΜΕΙΑ -ΤΕΥΧΟΣ Α’ των Σ. Λιοδάκη, Δ. Γάκη, Δ. Θεοδωρόπουλου, Αν. Κάλλη
ΧΗΜΕΙΑ -ΤΕΥΧΟΣ Β’ των Σ. Λιοδάκη, Δ. Γάκη, Δ. Θεοδωρόπουλου, Αν. Κάλλη
Από το Βιβλίο: ΧΗΜΕΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Α’
Κεφάλαιο 1. ΔΙΑΜΟΡΙΑΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ – ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ – ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ
1.1 «Διαμοριακές δυνάμεις – Μεταβολές φυσικών καταστάσεων – Νόμος μερικών πιέσεων»
ΕΚΤΟΣ από την υποενότητα «Μεταβολές κατάστασης της ύλης» και την υποενότητα «Αέρια – Νόμος μερικών πιέσεων του Dalton»
1.2 «Προσθετικές ιδιότητες διαλυμάτων», ΜΟΝΟ η υποενότητα «Ώσμωση και Ωσμωτική πίεση», χωρίς την «αντίστροφη ώσμωση»
Από το βιβλίο: ΧΗΜΕΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Β’
Κεφάλαιο 2. «ΘΕΡΜΟΧΗΜΕΙΑ»
2.1 «Μεταβολή ενέργειας κατά τις χημικές μεταβολές. Ενδόθερμες-εξώθερμες αντιδράσεις.
Θερμότητα αντίδρασης – ενθαλπία»
«Ενθαλπία αντίδρασης – ΔΗ»,
«Πρότυπη ενθαλπία αντίδρασης, ΔΗ0 »
ΕΚΤΟΣ από τις υποενότητες:
«Πρότυπη ενθαλπία σχηματισμού, ΔΗ01 »,
«Πρότυπη ενθαλπία καύσης, ΔΗ0c»,
«Πρότυπη ενθαλπία εξουδετέρωση, ΔΗ0n»,
«Πρότυπη ενθαλπία διάλυσης, ΔΗ0sol » και
«Ενθαλπία δεσμού, ΔΗ0B ».
2.2 «Θερμιδομετρία – Νόμοι θερμοχημείας», ΜΟΝΟ την υποενότητα «Νόμοι Θερμοχημείας»
Κεφάλαιο 3. «ΧΗΜΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ»
3.1 «Γενικά για τη χημική κινητική και τη χημική αντίδραση – Ταχύτητα αντίδρασης» μέχρι και το 1o Παράδειγμα με την Εφαρμογή του.
3.2 «Παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα αντίδρασης. Καταλύτες»
3.3. «Νόμος ταχύτητας – Μηχανισμός αντίδρασης»
Κεφάλαιο 4. «ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ»
4.1 «Έννοια χημικής ισορροπίας-Απόδοση αντίδρασης»
4.2. «Παράγοντες που επηρεάζουν τη θέση χημικής ισορροπίας -Αρχή Le Chatelier»
4.3 «Σταθερά χημικής ισορροπίας Kc – Kp»
«Προς ποια κατεύθυνση κινείται μια αντίδραση;»
ΕΚΤΟΣ από τις υποενότητες: «Κινητική απόδειξη του νόμου χημικής ισορροπίας», «Σταθερά χημικής ισορροπίας – Κρ », «Σχέση που συνδέει την Κρ με την Kc »
Παρατήρηση:
Δεν θα διδαχθούν τα παραδείγματα και οι ασκήσεις που απαιτούν γνώση της έννοιας μερική πίεση αερίου και του Νόμου μερικών πιέσεων του Dalton.
Κεφάλαιο 5. «ΟΞΕΑ – ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΙΟΝΤΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ»
5.1. «Οξέα – Βάσεις»
5.2. «Ιοντισμός οξέων – βάσεων»
«Ισχύς οξέων – βάσεων και μοριακή δομή»
5.3. «Ιοντισμός οξέων – βάσεων και νερού – pH»
5.4. «Επίδραση κοινού ιόντος»
5.5. «Ρυθμιστικά διαλύματα»
5.6 «Δείκτες – ογκομέτρηση »
Κεφάλαιο 6. «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑΚΗ ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ & ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ»
6.1. «Τροχιακό – Κβαντικοί αριθμοί»
6.2. «Αρχές δόμησης πολυηλεκτρονικών ατόμων»
6.3 «Δομή περιοδικού πίνακα (τομείς s,p,d,f) – Στοιχεία μετάπτωσης»
6.4. «Μεταβολή ορισμένων περιοδικών ιδιοτήτων»
ΕΚΤΟΣ από την υποενότητα «Ηλεκτροσυγγένεια»
Κεφάλαιο 1. «ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΣΗ»
1.1 «Αριθμός οξείδωσης. Οξείδωση -Αναγωγή»
1.2 «Κυριότερα οξειδωτικά-αναγωγικά. Αντιδράσεις οξειδοαναγωγής»
«Μέθοδος μεταβολής του αριθμού οξείδωσης»
«Παραδείγματα οξειδοαναγωγικών αντιδράσεων», (με δεδομένα τα αντιδρώντα και προϊόντα)
(σ.σ. αφαιρέθηκε η ενότητα 1,3)
Κεφάλαιο 7. «ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ»
7.1 «Δομή οργανικών ενώσεων – Διπλός και τριπλός δεσμός- Επαγωγικό φαινόμενο»
ΕΚΤΟΣ από: την υποενότητα «Επαγωγικό φαινόμενο»
7.3 «Κατηγορίες οργανικών αντιδράσεων και μερικοί μηχανισμοί οργανικών αντιδράσεων»
ΕΚΤΟΣ από «Η αλογόνωση των αλκανίων», «Η αρωματική υποκατάσταση» και «Μερικοί μηχανισμοί οργανικών αντιδράσεων»
7.4 «Οργανικές συνθέσεις – Διακρίσεις»
Από την υποενότητα «Οργανικές Συνθέσεις» περιλαμβάνεται στην ύλη μόνο η αλογονομορφική αντίδραση..
(…)
Η απόφαση αυτή να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Καλησπέρα.
Έχω μια απορία. Τα αλκοξείδια του νατρίου πέρα από την αντίδραση με νερό που δίνουν την αντίστοιχη αλκοόλη και NaCl, αντιδρούν και με HCl ( ή γενικότερα με τα υδραλογόνα)?. Σε γνωστό βοήθημα ουσιαστικά λέει ότι δίνουν την αντίδραση χωρίς να δίνει την αντίδραση με λεπτομέρεια.
Πρακτικά το ανιόν των αλκοξειδίων είναι ισχυρότερη βάση από τo υδροξείδιo OH-.
RONa + HCl –> ROH + NaCl
Εξαιρετική δουλειά!!!Γινεται να την χρησιμοποιήσουμε με το όνομά σας ;;;Πως μπορούμε να τα εκτυπ’ωσουμε τα μαθήματα θεωρίας για τη Γ Λυκ΄΄
Που θα τη χρησιμοποιήσετε;
Καλημέρα.
Γνωρίζετε αν στο πρώτο κεφάλαιο οξειδοαναγωγής Γ’Λυκείου ο μαθητής πρέπει να γνωρίζει πέρα από τις τρείς οξειδώσεις ΝΗ3,CO,FeCl, να συμπληρώνει και όλες τις άλλες αντιδράσεις ,αλλά με την προϋπόθεση ότι θα του δίνεται η αντίδραση χωρίς όμως του συντελεστές;
Δηλαδή, ξέρει αυτές τις τρείς αλλά μπορεί να του δοθεί οποιοδήποτε άλλη να συμπληρωθεί;
Για τις οργανικές οξειδώσεις γνωρίζω.
Ευχαριστώ
To Υπουργείο δίνει αναλυτικές οδηγίες γι αυτό. (δες εδώ). Δεν χρειάζεται να ξέρεις περισσότερες. Σε συμβουλεύω να δεις τρεις ακόμη που προτείνει έμμεσα με το έγγραφο που σου πρότεινα να δεις.
Ευχαριστώ για την απάντηση όσο αναφορά την οξείδωση της φορμαλδεύδης,αν και με μπερδεύει το γεγονός, πως είναι δυνατόν να σταματάει η οξείδωση απο tollens στο ΗCOONa, ενώ γνωρίζουμε ότι το ΗCOOH καθώς και το άλας του (ΗCOONa)οξειδώνονται προς CO2.Θέλω να πω, γιατί δεν συνεχίζεται η οξείδωση….;
Έκανα και ένα παράδειγμα οξείδωσης του ΗOOC-COONa με ΚΜnO4.
10HOOC-COONa + 4KMnO4 + 11 H2SO4 -> 20 CO2+ 2 K2SO4 + 4MnSO4+ Na2SO4 + 16 H2O
Το βλέπετε σωστο?
Σας ευχαριστώ πολυ.
Η οξείδωση και το στάδιο που αυτή μπορεί να φτάσει εξαρτάται από την ισχύ του οξειδωτικού.
10HOOC-COONa + 4KMnO4 + 11 H2SO4 -> 20 CO2+ 2 K2SO4 + 4MnSO4+ 5Na2SO4 + 16 H2O
ξέχασα να βάλω το “5” στο Na2SO4.
Σας ευχαριστώ πολύ.
Καλησπερά σας,
Κορυφάια η δουλεια που εχετε κάνει. Η επαναληψη στο τέλος ανοίγει με κάποιο τρόπο?
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Β.Σ.
Ανοίγει με κωδικό που τον διαθέτουν οι μαθητές μου. το βιβλίο έχει γραφτεί σε συνεργασία γι αυτό δεν μπορώ να το διαθέσω.
Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.. και πάλι εξαιρετική δουλειά..
ευχαριστούμε
Β.Σ.
Καλημέρα.
έχω μία απορία.
Η φορμαλδευδη με tollens ή Fehling οξειδώνεται προς Co2 ή HCOONH4 και HCOONa αντίστοιχα?
Προς τα οργανικά άλατα HCOONH4 και HCOONa
εξερετική δουλειά μπράβο!
Χαίρομαι πάρα πολύ για τη δουλειά σας,ενθουσιάστηκα,διότι γνωρίζεται τον τρόπο προσέγγισης του γνωστικού αντικειμένου από την πλευρά του μαθητή.Χρειάζεται γνώση-αφαίρεση και ταπείνωση κατά την άποψή μου.
Αυτό είναι που με ενθουσίασε.
Καλή συνέχεια
Συγχαρητηρια καταπληκτική δουλειά
Ευχαριστώ πολύ.