Έχει αναγνωσθεί 455868 φορές!
Το μάθημα βασίζεται στην ύλη της Χημείας Α΄ Λυκείου όπως αυτή ανακοινώνεται κάθε χρόνο από το Υπουργείου Παιδείας.
Σκοπός του μαθήματος είναι:
Αφενός να υποστηρίξει το έντυπο βιβλίο που χορηγώ στους μαθητές μου, με ενσωμάτωση διαδραστικού υλικού και διορθώσεις όταν προκύψουν, on line tests, συζητήσεις και άλλα διαδραστικά μέσα επικοινωνίας,
αφετέρου να βοηθήσει όλους όσους ασχολούνται με τη συγκεκριμένη ύλη της Χημείας Γ΄ Λυκείου διαθέτοντας μέρος του εκπαιδευτικού υλικού μέσω αυτού του ιστοτόπου.
Στόχος του μαθήματος είναι :
- Να έχει το βιβλίο που χορηγώ τους μαθητές μου διαδραστική προέκταση ώστε το μάθημα της Χημείας να διδάσκεται με την προσθήκη των εικονικών εργαστηρίων που είναι η βάση κατανόησης της Χημείας.
- Οι μαθητές μου να έχουν άμεση ενημέρωση για οποιαδήποτε πληροφορία αφορά το μάθημα γενικά (όπως διαγωνίσματα, ερωτήσεις, συναντήσεις, νέα, διορθώσεις).
- Να παρέχει ανοιχτή πρόσβαση στο υλικό σε οποιονδήποτε θέλει να βοηθηθεί από αυτό, όπως επίσης να ρωτήσει ή να απαντήσει σε ερωτήσεις ή να υποδείξει βελτιώσεις και προσθήκες του υλικού ή του site.
Το περιεχόμενο του μαθήματος:
Το μάθημα διαιρείται σε κεφάλαια, όπως αυτά του σχολικού βιβλίου.
Κάθε κεφάλαιο περιέχει τις ενότητες του μαθήματος.
Σε κάθε ενότητα περιέχεται εκπαιδευτικό υλικό που περιλαμβάνει:
- Θεωρία – Μεθοδολογία Ασκήσεων – Λυμένα Παραδείγματα – Ερωτήσεις και Ασκήσεις προς λύση. (Τα αρχεία είναι σε μορφή pdf σε χαμηλή ανάλυση κατάλληλα για προβολή σε ηλεκτρονικά μέσα , όπως pc, tablets, smartphone).
- on line tests (διαδραστικές ερωτήσεις του μαθήματος) με άμεση βαθμολόγηση.
Εικονικά εργαστήρια σε μορφή εφαρμογών ή βίντεο. - Εκπαιδευτικά παιχνίδια.
- Διαγωνίσματα και κριτήρια αξιολόγησης ανά κεφάλαιο και για όλη την ύλη.
- Σχετικοί εξωτερικοί σύνδεσμοι.
- Σχολιασμός ενότητας.
Κόστος μαθήματος:
Για κάθε μάθημα υπάρχει η δωρεάν έκδοση.
Απευθύνεται:
Σε όλους όσους σχετίζονται με το μάθημα της Χημείας του Λυκείου του Γυμνασίου και των ΑΕΙ.
Επιπλέον ύλη ισοτόπου:
Στα άρθρα του ισοτόπου υπάρχουν αναφορές σε θέματα Χημείας που είναι ανεξάρτητα από την σχολική και πανεπιστημιακή εξεταστέα ύλη.
Γεια σας Κυριε Αθανασοπουλε εχω λυσει ολες τις Ασκησεις απο την πρωτη λυκειο στο μαθημα 19 στο 4ο κεφ. Αλλα εχω κολλησει στις ασκησεις 19.10,19.12,19.13 και 19.14 μηπως θα μπορουσατε να με βοηθησετε;
Δίνεται 37CL
Ποια η μαζα σε g 1 ατομου?
Ποσα gr ζυγιζουν τα 10 ατομα?
Ποσα gr ζυγιζουν τα 6.10 23 ατομα?
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΜΕ…
κ.Αθανασοπουλε,χρονια πολλα και καλη χρονια με υγεια!
Ευχαριστώ πολύ
Καλή χρονιά με υγεία και σε σας και στην οικογένειά σας.
Ασκηση 1.Απο 500ml naoh περιεκτικοτητας 12%w/v παιρνουμε 20 ml και τα αραιωνουμε με νερο μεχρι τα 50 ml,οποτε προκυπτει διαλυμα Δ. Να βρεθει η περιεκτικοτητα %w/v του Δ και αν σε 10 ml του Δ προσθεσουμε 0,32 g στερεου naoh χωρις μεταβολη ογκου,να βρεθει η συγκεντρωση του τελικου διαλυματος .2.Μια φιαλη περιεχει διαλυα koh.Ο ογκος του διαλυματος, ειναι 270ml. Απο το διαλυμα αυτο πηραμε 20ml ποσοτητα και βρηκαμε οτι περιειχε 4g koh.Ποσα γρ. Koh περιεχει η υπολοιπη ποσοτητα του διαλυματος;Αν στο διαλυμα που απεμεινε το αραιωσουμε με νερο μεχρι να αποκτησει μαζα 400 γρ ποση θα γινρι η %w/w περιεκτικοτητα του;
Κ.Αθανασοπουλε τις ελυσα τις ασκησεις,εκτος απο το δευτερο μερος της 1. που ζηταει τη συγκεντρωση…..
Στα 500 ml Δ1 περ 12gNaOH
Στα 20 ml Δ1 περ χ= 0,48gNaOH
Στα 20 ml Δ1 περ 0,48gNaOH
Στα 10 ml Δ1 περ χ= 0,24gNaOH
Μετά την προσθήκη των 0,32g NaOH:
m=0,32+0,24=0,56gNaOH
n=m/Mr –> n=0,56/40=0,014molNaOH
V=10mL = 0,01L
c= n/V –> c=0,014/0,01=0,14M
Χιλια ευχαριστω για το χρονο που αφιερωνετε για τις αποριες μου!Ο,τι και να σας πω ,φανταζει σιγουρα λιγο!Να ειστε καλα!…..
Κ.Αθανασοπουλε,μολις μου εδωσε η κορη μου κατι ασκησεις και δεν καταλαβαινω τιποτε!Θα διαβασω βεβαια τη θεωρια και ισως τα καταφερω…..Να γραψετε την ηλεκτρονιακη δομη σε στιβαδες των:5B,9F,10Ne,19K,33Ας,50Sn,54Xe,56Βα,12Mg++,17Cl-,56Ba++.Σας ευχαριστω!
5B, (2-3)
9F, (2-7)
10Ne, (2-8)
19K, (2-8-8-1)
33Ας, (2-8-18-5)
50Sn, (2-8-18-18-4)
54Xe, (2-8-18-18-8)
56Βα, (2-8-18-18-8-2)
12Mg++,(2-8)
17Cl-, (2-8-8)
56Ba++ (2-8-18-18-8)
Ασκηση 4.Συμπυκνωνουμε 1000gr διαλυματος NaOH περιεκτικοτητας 4%w/w σε διαλυα ΝaOH περιεκτικοτητας10% w/w.Η συμπυκνωση γινεται με συγχρονη εξατμιση νερου και προσθηκη ΝαΟΗ.Αν το ΝαΟΗ που προστιθεται και το νερο που εξατμιζεται εχουν την ιδια μαζα,ποση ειναι η μαζα αυτη; Ασκηση 5.Σε 400ml διαλυματος αμμωνιας συγκεντρωσης 0,8 M διαλυσαμε πληρως 6,72 L αεριας αμμωνιας σεSTP.Το νεο διαλυμα αραιωνεται με νερο μεχρι ο ογκος του διαλυματος να γινει 500 ml. Να υπολογιστει η συγκεντρωση του τελικου διαλυματος και να εξετασετε αν η συνολικη διεργασια οδηγησε σε αραιωση η συμπυκνωση του αρχικου διαλυματος.
4. Στα 100g Δ1 υπάρ 4g δο
Στα 1000g υπάρ χ = 40g
Στα ( 1000-m) g Δ2 υπαρ (40+m)g δο
Στα 100 g Δ2 υπαρ 10g δο
1000-m/100=40+m/10 –> m=600/11 g
5.n=6,72/22,4 = 0,3 mol HCl
c2 = (c1*v1 + n)/v2 –> c2 = (0,8*0,4 + 0,3)/0,5 –>c2 = 1,24M>c1 –> συμπύκνωση.
Δείτε τις απαντήσεις και των υπόλοιπων ασκήσεων σε προήγουμενο σχόλιο.
Σας ευχαριστω παρα πολυ γιατο ενδιαφερον που δειχνετε σε ολους εμας που δυσκολευομαστε με τη χημεια.Θα ηθελα να σας ομολογησω οτι επειδη εχουμε 4 φορες την εβδομαδα χημεια δεν προλαβαινετε να μου στειλετε τις απαντησεις..Με πολυ ξενυχτι παντως και υπερογκη προσπαθεια λυνω τουλαχιστον τις 3 απο τις 5 περιπου…Για αυριο εχω τις ακολουθες…α.Δινεται διαλυμαΚΟΗ ογκου 1L,πυκνοτητας 1,2 g/ml και περιεκτικοτητας 28% w/w.Ποσα ml νερου πρεπει να προσθεσουμε σε 300 ml αυτου τουδιαλυματος για να προκυψει διαλυμα ΚΟΗ 2M?Δινεται mrkOH=56…β.Διαθετουμε 3L διαλυματος NaOH 0,5 M και ψ L νερου.Αν αραιωσουμε το μισο απο το χ διαλυμα με ολο το νερο προκυπτει διαλυμα ογκου 14L και συγκεντρωσης 0,2 Μ. Να βρεθουν τα χ και ψ…γ.Διαθετουμε 4L διαλ. υδροβρωμιου συγκεντρωσης 1,9 M(δ1).Το δ1 χωριζεται σε δυο ισα μερη Ποσα g HBr πρεπει να διαλυσουμε χωρις μεταβολη ογκου στο πρωτο μερος για να προκυψει διαλ. ΗΒr περιεκτικοτητας 16,2%w/v?Δινεται mr HBr=81…δ.Παρασκευασαμε 250 g διαλ. NaCl περιεκτικοτητας 20%w/w.Ποσα g ΝαCl και ποσα νερου χρησιμοποιησαμε?Αν η διαλυτοτητα του ΝαCl ειναι 36g/100 g νερου ποσα γρ.NaCl πρεπει να προσθεσουμε στο διαλυμα για να γινει κορεσμενο? Ποια η περιεκτικοτητα %w/w του κορεσμενου διαλυματος?…….εχω κι αλλες,μα θα προσπαθησω να κανω κι εγω κατι…Αν εχω σημερα τις απαντησεις θα σας ειμαι διπλα ευγνωμων!!!!!!!
ΚυριεΑθανασοπουλε,εχω πελαγωσει με κατι ασκησεις χημειας.Ειμαι εκπαιδευτικος της τριτης δεσμης καιλυνω καθημερινα μεχρι οκτω ασκησεις της κορης μου που ειναι α λυκειου.Αν μπορουσατε να μου λυσετε μια ασκηση ,θα σας ημουν ευγνωμων…Διαθετουμε ενα υδατικο διαλυμα ΝaOH και ενα ΚΟH της ιδιας συγκεντρωσης C.Αν αναμιξουμε ισους ογκους απο τα παραπανω διαλυματα προκυπτει διαλυμα Δ με συγκεντρωσεις C1 και C2 ως προς το ΝαΟH και το ΚΟΗ αντισοιχα ισες με και γιατι:c1=c/2 και c2=2c,c1=2c και c2=c/2,c1=c/2 και c2=c/2,c1=2c και c2=2c.Σας ευχαριστω!
Επειδή οι ουσίες που ανα μειγνίετε δεν αντιδρούν είναι σαν αραιώνετε το κάθε διάλυμα με νερό. Έτσι από το νόμο αραίωσης :
c1v1=c2v2->c2=c1v1/v2
Για την κάθε ουσίσ έχετε : c=c*v/2v=c/2 Σωστό το: c2=c/2,c1=c/2 και c2=c/2
Σας ευχαριστω πολυ!Σιγουρα θα σας ξαναενοχλησω….Συγχαρητηρια για το λειτουργημα που εκτελειτε!
Κ.Αθανασοπουλε, θα επιθυμουσα τη βοηθεια σας στις εξης ασκησεις:1.σε 400 ml διαλυματος θειικου οξεος που εχει περιεκτικοτητα 8% w/v προσθετουμε 100 ml νερου.να βρεθει η %w/v και η συγκεντρωση του τελικου διαλυματος.2.με ποια αναλογια ογκων πρεπεινα αναμιχθουν διαλυμα υδροχλωριου συγκεντρωσης 2Μ με νερο για να προκυψει διαλυμα συγκεντρωσης 1,5 Μ.3.ποσα ml νερου πρεπει ναεξατμιστουν απο 800 ml διαλυματος KOH συγκεντρωσης 1,875 M για να προκυψει διαλυμα KOH με συγκεντρωση 2M;Αν η εξατμιση γινεται με σταθερο ρυθμο 5ml νερου/min, ποσο χρονο θα διαρκεσει η εξατμιση;
1.
Στα 100ml Δ1 υπάρ 8g δο
Στα 400ml υπάρ χ = 32g
Στα 500ml Δ2 υπαρ 32g δο
Στα 100 υπάρ x =6,4g , Άρα 6,4%w/v
2. c1v1=c2(v1+x)–>c1v1-c2v1=c2x–>v1/x=3,5/0,5=3/1.
x= όγκος νερού, v1= αρχικός όγκος.
3. c1v1=c2(v1-x)1,875*800=2(800-χ)–>χ=50ml H2O
x= όγκος νερού, v1= αρχικός όγκος.
q=V/Δt –> Δt=V/q –> Δt=50/5 –> Δt=10min
2. c1v1=c2(v1+x)–>c1v1-c2v1=c2x–>v1/x=3,5/0,5=3/1.
x= όγκος νερού, v1= αρχικός όγκος.
3. c1v1=c2(v1-x)1,875*800=2(800-χ)–>χ=50ml H2O
x= όγκος νερού, v1= αρχικός όγκος.
q=V/Δt –> Δt=V/q –> Δt=50/5 –> Δt=10min
γραφετε πως η σχετικη ατομικη μαζα υπολογιζεται απο τον τυπο Ar=m ατομου προς 1/2 m ατομου 12c (σελ 122 το 17-4). Ειναι σιγουρα σωστο;
Προφανώς είναι 1/12. Θα το διορθώσω. Ευχαριστώ πολύ για την παρατήρηση.
Συγχαρητηρια για την αψογη δουλεια σας!Ανηκω σε τμημα ΙΕΚ με ειδικοτητα βοηθος φαρμακειου κ συχνα συμβουλευομαι τη δουλεια σας για να μπορεσω να λυσω τις ασκησεις μου,αλλα κ να διαβασω ευκολοτερα την θεωρια μου!
Αλέξια κι εγώ βοηθός φαρμακείου σπουδάζω!
Βοηθήθηκα πάρα πολύ από τις σημειώσεις του κυρίου Αθανασόπουλου.
Τέλεια δουλειά!
Συγχαρητήρια για τη δουλειά που έχετε κάνει σε όλα τα επίπεδα!
Ανησυχούμε για το αν θα πρέπει να πιούμε κανονική κόκα-κόλα ή διαίτης και αγνοούμε άλλα σοβαρότερα ζητήματα που
έχουν να κάνουν με την υγεία μας.
Θα μπορούσα να σου αναλύσω τη σύσταση του καθενός αναψυσκτικού και να σου πω όσα γνωρίζω για τις επιπτώσεις στην υγεία αν τα καταναλώνουμε. Όμως για ιατρικά θέματα είναι ρποτιμότερο να απευθύνεσαι στους ειδικούς σε τέτοια θέματα (διατροφολόγοι, γιατροί).
Γεια σας…Θα μπορούσατε να μου πείτε γνωρίζοντας τα mole και την περιεκτικότητα % w/w πως βρίσκουμε την περιεκτικότητα % v/v?
Σκέψου ότι τι ζητούμενο κάθε φορά είναι να βρίσκεις μια σχέση τέτοια:
Στα τόσα g Διαλύματος περιέχονται τόσα g διαλυμένης ουσίας
Στα 100g Διαλύματος περιέχονται τόσα χ g διαλυμένης ουσίας
Αυτές οι πόσότητες είναι ανάλογες. Δηλαδή αν στα 100 περιέχονται 10g διαλυμένος ουσίας στα 200g Διαλύματος θα περιέχονται20g στα 300g Διαλύματος θα περιέχονται 30g κοκ.
Έτσι βρίσκω τη σχέση μεταξύ του διαλύματος και της διαλυμένης ουσίας που μου δίνει το πρόβλημα και ρωτάω για την ίδια σχέση στις ποσότητες που μου ζητάει.
ΣΥΓΧΑΡΗΤΉΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΑΣ. ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!
Ευχαριστώ για το σχόλιό σας.
Θα χαρώ να ζητήσετε κι οποιαδήποτε προσθήκη που θα βελτίωνε τη χρησιμότητα της ιστοσελίδας.
Ασκηση 1
18. Διαθέτουμε τρία διαλύματα οξέων:
Δ1: διάλυμα Η2SO4 συγκέντρωσης C1.
Δ2: διάλυμα ΗNO3 συγκέντρωσης C2.
Δ3: διάλυμα Η3PO4 συγκέντρωσης C3.
i) Διαπιστώθηκε ότι για την εξουδετέρωση 10mL καθενός από τα τρία αυτά διαλύματα καταναλώθηκε ίδια ποσότητα από ένα διάλυμα ΚΟΗ. Η διαπίστωση αυτή οδηγεί στο συμπέρασμα ότι:
α. C1 < C2 < C3 γ. C2 < C1 < C3
β. C3 < C1 < C2 δ. C1 = C2 = C3.
ii) Αν τα τρία παραπάνω διαλύματα Δ1, Δ2 και Δ3 είχαν την ίδια συγκέντρωση C, τότε οι όγκοι αυτών V1, V2 και V3 αντίστοιχα που θα εξουδετέρωναν την ίδια ποσότητα ΚΟΗ, θα συνδέονταν με τις σχέσεις:
α. = = V3 γ. = V2 =
β. 2V1 = 3V2 = V3 δ. 2V1 = V2 = 3V3.
Ασκηση 2
9. Χρησιμοποιήστε την καταστατική εξίσωση των αερίων για να αποδείξετε ότι για ορισμένη ποσότητα ενός αερίου:
α. υπό σταθερή θερμοκρασία η πίεσή του μεταβάλλεται αντιστρόφως ανά¬λογα με τον όγκο
β. υπό σταθερό όγκο η πίεσή του μεταβάλλεται ανάλογα με τη θερμοκρασία Τ.
γ. υπό σταθερή πίεση ο όγκος του μεταβάλλεται ανάλογα με τη θερμοκρασία Τ.
Συγγνωμη μηπως γινετε να μου λυσετε τις ασκησεις που σας εστειλα?
a) c1=2*c2
c’1*2*v1= c1*v1 – > c’1= c1/2
c’2*2*v2= c2*v2 – > c’2= c2/2
c’1/ c’2 = c1/2/ c2/2 – > c1/c2 =2/1 -> c1=2* c2
b) c’ = n1+n2/v1+v2 -> c’ = c’ 1*v’ 1 + c’ 2*v’ 2/ v1+v2
-> c’ = 2* c’ 2*v’ 1 + c’ 2*v’ 2/ v1+v2
-> c’ = c’ 2(2* v’ 1 + v’ 2)/ v1+v2 > c’ 2
c’ = n1+n2/v1+v2 -> c’ = c’ 1*v’ 1 + c’ 2*v’ 2/ v1+v2
-> c’ = c’ 1*v’ 1 + c’ 2/2*v’ 2/ v1+v2
-> c’ = c’ 1(v’ 1 + v’ 2/2)/ v1+v2 <c’ 1
Άσκηση 2
i)
c3*3*v1= c1*v1- > c3= c1/3
ii) x > 7, y < 7
iii) δ.
Ασκηση 1
Δύο διαλύματα Δ1 και Δ2 της ίδιας ουσίας έχουν συγκεντρώσεις C1 και C2 αντίστοιχα και ισχύει: C1 = 2C2.
i) Αν αραιώσουμε τα δύο αυτά διαλύματα μέχρι να διπλασιαστεί ο όγκος τους, για τις συγκεντρώσεις C1΄ και C2΄ αντίστοιχα των αραιωμένων διαλυμάτων θα ισχύει:
α. C1΄ 2C2΄ γ. C1΄ = 2C2΄ δ. C1΄ < C2΄
ii) Αν αναμείξουμε τα αραιωμένα διαλύματα για τη συγκέντρωση C΄ του διαλύματος που θα προκύψει θα ισχύει:
α. C1΄ < C΄ C΄ > C2΄
γ. C1΄ > C΄ = C2΄ δ. C1΄ = C΄ = 2C2΄
Ασκηση 2
Διάλυμα Δ1 ΝaOH έχει συγκέντρωση C1, ενώ διάλυμα Δ2 HCl έχει συγκέντρωση C2.
i) Αν αραιώσουμε ορισμένο όγκο του διαλύματος Δ1 με διπλάσιο όγκο νερού, τότε για τη συγκέντρωση C3 του διαλύματος που θα προκύψει θα ισχύει:
α. C3 = 2C1 β. C3 = C1/2 γ. C3 = 3C1 δ. C3 = C1/3
ii) Αν το διάλυμα Δ1 έχει pH = x και το διάλυμα Δ2 έχει pH = y, για τις τιμές x, y θα ισχύει:
α. x = 7, y = 7 β. x = 7, y 7, y = 7 δ. x > 7, y < 7
iii) Αν αναμείξουμε ίσους όγκους από τα διαλύματα Δ1 και Δ2 τότε οι διαλυμένες ουσίες στο διάλυμα που θα προκύψει:
α. είναι μόνο NaCl
β. είναι NaCl και HCl
γ. είναι NaCl και NaOH
δ. εξαρτώνται από τις τιμές των συγκεντρώσεων C1 και C2
ε. είναι NaOH και HCl.
Ασκηση 1
Αν χυθεί Η2SO4 στον πάγκο ενός εργαστηρίου, ένας ασφαλής τρόπος για να μην
προξενηθούν φθορές είναι να ρίξουμε αμέσως επάνω του στερεό Να2CO3. Aυτό προστίθεται
και αντιδρά με το οξύ, μέχρι να πάψει να εκλύεται αέριο.
α. Κατά τη διάρκεια ενός πειράματος χύνονται 10mL διαλύματος Η2SO4 10Μ και ρίχνουμε
στερεό Να2CO3, οπότε εκλύονται 1,792L αερίου σε πρότυπες συνθήκες (STP). Πόσο Να2CO3
προσθέσαμε ; Έφτασε η ποσότητα του Να2CO3 για να αντιδράσει όλο το οξύ ;
Ποιο ποσοστό του οξέος αντέδρασε ;
β. Ποια ποσότητα Να2CO3 έπρεπε να προστεθεί για να αντιδράσει όλο το οξύ ;
Ποιος όγκος αερίου (STP) θα εκλυόταν τότε ;
Ασκηση 2
Μίγμα FeS και ΝΗ4Cl χωρίζεται σε δύο ίσα μέρη. Το ένα μέρος αντιδρά με περίσσεια
διαλύματος HCl, οπότε εκλύονται 6,72L αερίου, μετρημένα σε πρότυπες συνθήκες (STP).
Το άλλο μέρος αντιδρά με περίσσεια διαλύματος ΝαΟΗ, οπότε εκλύονται 4,48L αερίου,
μετρημένα σε πρότυπες συνθήκες (STP). Ποια η μάζα του αρχικού μίγματος ;
Μπορειτε να μου λυσετε αυτες τις δυο ασκησεις στοιχειομετριας?Εχουμε κανει τις προτυπες συνθηκες και ολα αυτα(δυο μαθηματα) και θελω λιγο παραπανω υλικο.
H2SO4 + Na2CO2 –> Na2SO4 + CO2 + H2O
Μετατρέπω πρώτα όλες τις ποσότητες σε mol:
H2SO4 : n = CV à n= 0.01*10=0.1mol
CO2 : n=V/Vm = 1,792/22,4 =0,08mol
To 1 mol H2SO4 αντιδρά με 1 mol Να2CO3 και παράγονται 1 mol CO2
Tα x1 mol H2SO4 αντιδρά με x2 mol Να2CO3 και παράγονται 0,08 mol CO2
x1 = 0,08mol
x2 = 0,08mol
Επειδή τα mol του Να2CO3 είναι λιγότερα από τα 0,1 mol που έπεσαν στον πάγκο, το Να2CO3 δεν επαρκεί για να αντιδράσει όλο το οξύ.
To ποσοστό του οξέος που αντέδρασε είναι: (0,08/0,1)*100=80%
Σύμφωνα με τη στοιχειομετρία της παραπάνω αντίδρασης για να αντιδράσει όλη η ποσότητα του H2SO4 , ξαναγράφω την κατάταξη για να βρω τις ζητούμενες ποσότητες:
To 1 mol H2SO4 αντιδρά με 1 mol Να2CO3 και παράγονται 1 mol CO2
Tα 0,1 mol H2SO4 αντιδρά με x3 mol Να2CO3 και παράγονται x4mol CO2
X3 = 0,1mol
X4 = 0,1mol
Άρα:
Πρέπει να προστεθούν 0,1 mol Να2CO3.
Μετατρέπω τα 0,1 mol του CO2 σε όγκο σε stp:
n=V/22,4 –> V=n*22,4 –>V=22,4*0.1=2,24L
ΑΣΚΗΣΗ 2:
Έστω ότι στο αρχικό μείγμα υπάρχουν α mol FeS και β mol ΝΗ4Cl,
Στο καθένα μέρος υπάρχουν τα μισά mol από κάθε ουσία
1ο μέρος: Με το ΗCl αντιδρά μόνο το FeS γιατί το ΝΗ4Cl έχει κοινό ιόν με το ΗCl και δεν δημιουργούνται νέα προϊόντα.
2HCl + FeS – – > H2S (αέριο)+ FeCl2
Μετατρέπω όλες τις ποσότητες που δίνει το πρόβλημα σε mol:
n=V/Vm – – > n= 6,72/22,4 =0,3mol Η2S
n=V/Vm – – > n= 4,48/22,4 =0,2mol αερίου προϊόντος στο 2ο μέρος.
Από τη στοιχειομετρία της παραπάνω αντίδρασης:
Tο 1 mol FeS παράγει 1mol H2S (αέριο)
Tα α/2 mol FeS παράγουν 0,3mol H2S (αέριο)
α/2 = 0,3mol – – > α=0,6mol
2ο μέρος : και τα δύο συστατικά αντιδρούν με το ΝαΟΗ:
ΝαΟΗ + FeS – – > Na2S (διάλυμα) + Fe(OH)2 (ίζημα)
NH4Cl + NaOH – – > NH3(αέριο) + H2O + NaCl (διάλυμα)
Μόνο στη 2η αντίδραση παράγεται αέριο. Βρίσκω τα mol του:
n=V/Vm – – > n= 4,48/22,4 =0,2mol αερίου προϊόντος στο 2ο μέρος.
Από τη στοιχειομετρία της παραπάνω αντίδρασης:
Tο 1 mol NH4Cl παράγει 1mol NH3 (αέριο)
Ta β/2 NH4Cl παράγει 0,2mol NH3 (αέριο)
β/2 = 0,2mol – – > β=0,4mol
Μπορειτε να μου λυσετε απο τις ασκησεις σας στο μαθημα 18 της στοιχειομετριας τα 18-15 και 18-16?
18 – 5
Ο 12C ισούται με 12amu.
Τα 12 gC αντιστοιχούν σε ΝΑ άτομα 12C
Τα χg12C αντιστοιχούν σε 1 άτομο 12C
x= 12(1/NA)= 1,66χ10-27 kg
Άρα 1 amu = 1,66χ10-27 kg
18-16
Tα ΝΑ άτομα Fe (αντιστοιχούν σε 1 mol Fe) ζυγίζουν Arg =56g
Ασκηση 1
Οταν βυθισουμε μια ραβδο δισθενους μεταλλου Μ με διαλυμα HCl παραγονται φυσαλιδες αεριου.Οταν βυθισουμε τη ραβδο σε διαλυμα ZnSO4, δεν παρατηρειται καμια μεταβολη.Η σειρα ηλεκτροθετικοτητας θα ειναι:
α) i)H<Zn<M ii)H<M<Zn iii)M<H<Zn
β)Τι θα συμβει αν βυθισουμε μια ραβδο ψευδαργυρου σε διαλυμα νιτρικου αλατος του μεταλλου Μ;
Ασκηση 2
Σε ενα διαλυμα περιεχονται τα εξης σωματα:AgNO3,Cu(NO3)2 και Ca(NO3)2.
Στο διαλυμα αυτο προσθετουμε διαλυμα HCI,οποτε καταβυθιζεται ιζημα.Διηθουμε (δηλαδη απομονωνουμε το ιζημα) και στο διηθημα (δηλαδη στο διαλυμα που παραμενει) διαβιβαζεται το H2S οποτε καταβυθιζεται το ιζημα Β.Διηθουμε παλι και μετα στο νεο διηθημα προσθετουμε διαλυμα (NH4)2CO3 οποτε καταβυθιζεται ιζημα Γ.Να βρεθει η ποιοτικη συσταση των ιζηματων
Αυτες ειναι δυο ασκησεις και αυτες πανω στις αντιδρασεις αν μπορειτε να μου τις λυσετε θα με βοηθησετε πολυ.Ευχαριστω.
Άσκηση 1
α)
M + 2HCl –> MCl2 + H2 (γίνεται αντίδραση –> Μ πιο ηλεκτροθετικό του Η)
Μ + ZnSO4 –> δε γίνεται αντίδραση, άρα Ζn πιο ηλεκτροθετικό του Μ
(πιο ηλεκτροθετικό)Ζn > M > H σωστό το ii
β) Zn + Μ(ΝO3)2 –>Zn(ΝO3)2 + Μ
Άσκηση 2
AgNO3 + HCl –> AgCl (ίζημα Α) + HNO3
Ca(NO3)2 + H2S –> CaS (ίζημα B) + 2HNO3,
το Cu(NO3)2 δεν αντιδρα με το Η2S ή το ΗCl γιατί Η είναι πιο ηλεκτροθετικό από το Cu.
Cu(NO3)2 + (NH4)2CO3 –> CuCO3 (ίζημα Γ) + 2 ΝΗ4ΝΟ3
Σας ευχαριστω πολυ.Για οτι αλλες αποριες και ασκησεις χρειαζεται να σας πω ειναι καταλληλος αυτος ο χωρος για συνομιλια η κανω λαθος?
Παρακαλώ.
Ναι είναι ο κατάλληλος χώρος.
Επίσης υπάρχει δυνατότητα να σου εξηγήσω ό,τι θέλεις μέσω του link (Διαδραστικός πίνακας – επάνω ψηλά στο μενού) σε πραγματικό χρόνο, αρκεί να το ξέρω και να είμαι συνδεδεμένος.
Γεια σας κυριε Αθανασοπουλε πολυ καλη η ιστοσελιδα σας.Ηθελα να σας ρωτησω επισης αν μπορειτε να μου λυσετε μια ασκηση που με προβληματιζει και τη βρηκα στο ιντερνετ ειμαι μαθητης α λυκειου απο τη Θεσσαλονικη και αυτη η ασκηση αφορα τις αντιδρασεις.Λοιπον η ασκηση ειναι:
Κομματι μεταλλικου ασβεστιου διαλυεται στο νερο,οποτε προκυπτει διαλυμα A και ελευθερωνεται αεριο Β.Το αεριο Β αντιδρα με χλωριο και δινει αεριο Γ.Το αεριο Γ διαβιβαζεται στο διαλυμα Α,το εξουδετερωνει και ετσι προκυπτει αεριο Δ.Στο τελευταιο αυτο διαλυμα προστιθεται διαλυμα AgNO3(τρια οξυγονα)και καταβυθιζεται ι ζημα Ε.Ποια τα σωματα Α,Β,Γ,Δ και Ε;Να γραφουν οι σχετικες εξισωσεις των αντιδρασεων που γινονται.
Ca + 2H2O –> Ca(OH)2 (ΔιάλυμαΑ)+ H2 (αέριο Β)
Η2 + Cl2 –> 2 HCl (αέριο Γ)
2ΗCl + Ca(OH)2 –> CaCl2 (Δ) προφανώς δεν είναι αέριο, πρόκειται για λάθος της εκφώνησης. + 2Η2Ο
CaCl2 + 2AgNO3 –> Ca(NO3)2 + 2AgCl (ίζημα Ε)
γεια σασ
πολυ καλη ιστοσελιδα
Ευχαριστώ πολύ.