Χημεία Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης
-
Ύλη Χημείας 2019-2020
-
ΔΙΑΜΟΡΙΑΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
-
΄Ωσμωση - Ωσμωτική Πίεση
-
Οξειδοαναγωγή
-
Κεφάλαιο 5: Οξέα – Βάσεις Ιοντικά και Υδατικά Διαλύματα
- Ενότητα 2 – Αυτoϊοντισμός του νερού – pH
- Ενότητα 3 – Ισχυροί και ασθενείς ηλεκτρολύτες – μέτρα ισχύος οξέων και βάσεων – νόμοι Ostwald
- Ενότητα 4 – Εύρεση mol και συγκέντρωση από αριθμητικά δεδομένα – Επανάληψη προηγούμενων τάξεων.
- Ενότητα 5 – Eπίδραση κοινού ιόντος
- Ενότητα 6 – Ρυθμιστικά διαλύματα
- Ενότητα 7 – Δείκτες – Ογκομέτρηση
-
Κεφάλαιο 6: Κβαντομηχανική εικόνα του ατομικού μοντέλου
- Ενότητα 1 – Το ατομικό πρότυπο του Bohr
- Ενότητα 2 – Κβαντομηχανική εικόνα του ατομικού μοντέλου
- Ενότητα 3 – Αρχές δόμησης πολυηλεκτρονικών ατόμων
- Ενότητα 4 – Δομή περιοδικού πίνακα (τομείς s, p, d, f) – στοιχεία μετάπτωσης
- Ενότητα 5 – Μεταβολή ορισμένων περιοδικών ιδιοτήτων
- Ενότητα 6 – Ηλεκτρονιακοί τύποι κατά Lewis
-
Κεφάλαιο 7: Οργανική Χημεία
- Ενότητα 1 – Δομή οργανικών ενώσεων – διπλός και τριπλός δεσμός
- Ενότητα 2 – Αντιδράσεις προσθήκης
- Ενότητα 3 -Αντιδράσεις απόσπασης
- Ενότητα 4- Αντιδράσεις υποκατάστασης (αντικατάστασης)
- Ενότητα 5 – Αντιδράσεις πολυμερισμού
- Ενότητα 6 – Αντιδράσεις οξέων – βάσεων
- Ενότητα 7 – Αντιδράσεις οξείδωσης και αναγωγής
- Ενότητα 8 – Διακρίσεις – Ταυτοποιήσεις
-
Επανάληψη
-
Βιβλιογραφία
Ενότητα 7 – Αντιδράσεις οξείδωσης και αναγωγής
Έχει αναγνωσθεί 2034 φορές!
Επιλογές Μελέτης Μαθήματος:
1.Θεωρία - Μεθοδολογίες - Ερωτήσεις - Ασκήσεις
Θεωρία – Μεθοδολογίες – Ερωτήσεις – Ασκήσεις (pdf αρχείο, ανοίγει σε νέα καρτέλα)
2. On line tests
[WpProQuiz 7]
3. Βίντεο και εικονικά εργαστήρια
4. Κριτήρια Αξιολόγησης
Θα προστεθούν σύντομα
5. Σχετικοί εξωτερικοί σύνδεσμοι (links)
Προηγούμενο
Ενότητα 6 – Αντιδράσεις οξέων – βάσεων
Καλησπέρα.
Έχω μια απορία. Τα αλκοξείδια του νατρίου πέρα από την αντίδραση με νερό που δίνουν την αντίστοιχη αλκοόλη και NaCl, αντιδρούν και με HCl ( ή γενικότερα με τα υδραλογόνα)?. Σε γνωστό βοήθημα ουσιαστικά λέει ότι δίνουν την αντίδραση χωρίς να δίνει την αντίδραση με λεπτομέρεια.
Πρακτικά το ανιόν των αλκοξειδίων είναι ισχυρότερη βάση από τo υδροξείδιo OH-.
RONa + HCl –> ROH + NaCl
Εξαιρετική δουλειά!!!Γινεται να την χρησιμοποιήσουμε με το όνομά σας ;;;Πως μπορούμε να τα εκτυπ’ωσουμε τα μαθήματα θεωρίας για τη Γ Λυκ΄΄
Που θα τη χρησιμοποιήσετε;
Καλημέρα.
Γνωρίζετε αν στο πρώτο κεφάλαιο οξειδοαναγωγής Γ’Λυκείου ο μαθητής πρέπει να γνωρίζει πέρα από τις τρείς οξειδώσεις ΝΗ3,CO,FeCl, να συμπληρώνει και όλες τις άλλες αντιδράσεις ,αλλά με την προϋπόθεση ότι θα του δίνεται η αντίδραση χωρίς όμως του συντελεστές;
Δηλαδή, ξέρει αυτές τις τρείς αλλά μπορεί να του δοθεί οποιοδήποτε άλλη να συμπληρωθεί;
Για τις οργανικές οξειδώσεις γνωρίζω.
Ευχαριστώ
To Υπουργείο δίνει αναλυτικές οδηγίες γι αυτό. (δες εδώ). Δεν χρειάζεται να ξέρεις περισσότερες. Σε συμβουλεύω να δεις τρεις ακόμη που προτείνει έμμεσα με το έγγραφο που σου πρότεινα να δεις.
Ευχαριστώ για την απάντηση όσο αναφορά την οξείδωση της φορμαλδεύδης,αν και με μπερδεύει το γεγονός, πως είναι δυνατόν να σταματάει η οξείδωση απο tollens στο ΗCOONa, ενώ γνωρίζουμε ότι το ΗCOOH καθώς και το άλας του (ΗCOONa)οξειδώνονται προς CO2.Θέλω να πω, γιατί δεν συνεχίζεται η οξείδωση….;
Έκανα και ένα παράδειγμα οξείδωσης του ΗOOC-COONa με ΚΜnO4.
10HOOC-COONa + 4KMnO4 + 11 H2SO4 -> 20 CO2+ 2 K2SO4 + 4MnSO4+ Na2SO4 + 16 H2O
Το βλέπετε σωστο?
Σας ευχαριστώ πολυ.
Η οξείδωση και το στάδιο που αυτή μπορεί να φτάσει εξαρτάται από την ισχύ του οξειδωτικού.
10HOOC-COONa + 4KMnO4 + 11 H2SO4 -> 20 CO2+ 2 K2SO4 + 4MnSO4+ 5Na2SO4 + 16 H2O
ξέχασα να βάλω το “5” στο Na2SO4.
Σας ευχαριστώ πολύ.
Καλησπερά σας,
Κορυφάια η δουλεια που εχετε κάνει. Η επαναληψη στο τέλος ανοίγει με κάποιο τρόπο?
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Β.Σ.
Ανοίγει με κωδικό που τον διαθέτουν οι μαθητές μου. το βιβλίο έχει γραφτεί σε συνεργασία γι αυτό δεν μπορώ να το διαθέσω.
Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.. και πάλι εξαιρετική δουλειά..
ευχαριστούμε
Β.Σ.
Καλημέρα.
έχω μία απορία.
Η φορμαλδευδη με tollens ή Fehling οξειδώνεται προς Co2 ή HCOONH4 και HCOONa αντίστοιχα?
Προς τα οργανικά άλατα HCOONH4 και HCOONa
εξερετική δουλειά μπράβο!
Χαίρομαι πάρα πολύ για τη δουλειά σας,ενθουσιάστηκα,διότι γνωρίζεται τον τρόπο προσέγγισης του γνωστικού αντικειμένου από την πλευρά του μαθητή.Χρειάζεται γνώση-αφαίρεση και ταπείνωση κατά την άποψή μου.
Αυτό είναι που με ενθουσίασε.
Καλή συνέχεια
Συγχαρητηρια καταπληκτική δουλειά
Ευχαριστώ πολύ.