Χημεία Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης

Χημεία Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης

Ενότητα 4 – Δομή περιοδικού πίνακα (τομείς s, p, d, f) – στοιχεία μετάπτωσης

Έχει αναγνωσθεί 4229 φορές!

Επιλογές Μελέτης Μαθήματος:

Θεωρία - Μεθοδολογίες - Ερωτήσεις - Ασκήσεις
Θεωρία – Μεθοδολογίες – Ερωτήσεις – Ασκήσεις  (pdf  αρχείο, ανοίγει σε νέα καρτέλα
Βίντεο και εικονικά εργαστήρια

Hλεκτρονική κατανομή (παρουσίαση, ξενόγλωσσο)

Κριτήρια Αξιολόγησης

1. Κριτήριο αξιολόγησης: ΘέματαΑπαντήσεις

2. Κριτήριο αξιολόγησης: Θέματα & Απαντήσεις

3. Εργασία (για να μάθεις τη σχέση e – κατανομής και θέση ατόμου στον ΠΠ) ΕκφώνησηΑπάντηση:

Σχετικοί εξωτερικοί σύνδεσμοι (links)

Σχόλια 2 στο "Ενότητα 4 – Δομή περιοδικού πίνακα (τομείς s, p, d, f) – στοιχεία μετάπτωσης"

  1. Καλημέρα, παρατήρησα πως στα online τεστ οι ερωτήσεις που επιδέχονται δύο απαντήσεις θεωρούνται λάθος αν εισάγεις τις απαντήσεις με λάθος σειρά, ενώ ουσιαστικά είναι σωστές…. Γενικότερα το site σας ειναι πολύ καλά ενισχυμένο και βοηθητικό για τους μαθητές, συγχαρητήρια!

    Απάντηση

Γράψτε απάντηση στο Παναγιώτης Αθανασόπουλος Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

*

Σχόλια 18 στο "Χημεία Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης"

  1. Καλησπέρα.
    Έχω μια απορία. Τα αλκοξείδια του νατρίου πέρα από την αντίδραση με νερό που δίνουν την αντίστοιχη αλκοόλη και NaCl, αντιδρούν και με HCl ( ή γενικότερα με τα υδραλογόνα)?. Σε γνωστό βοήθημα ουσιαστικά λέει ότι δίνουν την αντίδραση χωρίς να δίνει την αντίδραση με λεπτομέρεια.

    • Πρακτικά το ανιόν των αλκοξειδίων είναι ισχυρότερη βάση από τo υδροξείδιo OH-.
      RONa + HCl –> ROH + NaCl

  2. Εξαιρετική δουλειά!!!Γινεται να την χρησιμοποιήσουμε με το όνομά σας ;;;Πως μπορούμε να τα εκτυπ’ωσουμε τα μαθήματα θεωρίας για τη Γ Λυκ΄΄

  3. Καλημέρα.
    Γνωρίζετε αν στο πρώτο κεφάλαιο οξειδοαναγωγής Γ’Λυκείου ο μαθητής πρέπει να γνωρίζει πέρα από τις τρείς οξειδώσεις ΝΗ3,CO,FeCl, να συμπληρώνει και όλες τις άλλες αντιδράσεις ,αλλά με την προϋπόθεση ότι θα του δίνεται η αντίδραση χωρίς όμως του συντελεστές;
    Δηλαδή, ξέρει αυτές τις τρείς αλλά μπορεί να του δοθεί οποιοδήποτε άλλη να συμπληρωθεί;
    Για τις οργανικές οξειδώσεις γνωρίζω.
    Ευχαριστώ

    • To Υπουργείο δίνει αναλυτικές οδηγίες γι αυτό. (δες εδώ). Δεν χρειάζεται να ξέρεις περισσότερες. Σε συμβουλεύω να δεις τρεις ακόμη που προτείνει έμμεσα με το έγγραφο που σου πρότεινα να δεις.

  4. Ευχαριστώ για την απάντηση όσο αναφορά την οξείδωση της φορμαλδεύδης,αν και με μπερδεύει το γεγονός, πως είναι δυνατόν να σταματάει η οξείδωση απο tollens στο ΗCOONa, ενώ γνωρίζουμε ότι το ΗCOOH καθώς και το άλας του (ΗCOONa)οξειδώνονται προς CO2.Θέλω να πω, γιατί δεν συνεχίζεται η οξείδωση….;
    Έκανα και ένα παράδειγμα οξείδωσης του ΗOOC-COONa με ΚΜnO4.

    10HOOC-COONa + 4KMnO4 + 11 H2SO4 -> 20 CO2+ 2 K2SO4 + 4MnSO4+ Na2SO4 + 16 H2O

    Το βλέπετε σωστο?
    Σας ευχαριστώ πολυ.

    • Η οξείδωση και το στάδιο που αυτή μπορεί να φτάσει εξαρτάται από την ισχύ του οξειδωτικού.

      10HOOC-COONa + 4KMnO4 + 11 H2SO4 -> 20 CO2+ 2 K2SO4 + 4MnSO4+ 5Na2SO4 + 16 H2O

  5. Καλησπερά σας,

    Κορυφάια η δουλεια που εχετε κάνει. Η επαναληψη στο τέλος ανοίγει με κάποιο τρόπο?
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

    Β.Σ.

    • Ανοίγει με κωδικό που τον διαθέτουν οι μαθητές μου. το βιβλίο έχει γραφτεί σε συνεργασία γι αυτό δεν μπορώ να το διαθέσω.

      • Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.. και πάλι εξαιρετική δουλειά..

        ευχαριστούμε
        Β.Σ.

  6. Καλημέρα.
    έχω μία απορία.
    Η φορμαλδευδη με tollens ή Fehling οξειδώνεται προς Co2 ή HCOONH4 και HCOONa αντίστοιχα?

  7. Χαίρομαι πάρα πολύ για τη δουλειά σας,ενθουσιάστηκα,διότι γνωρίζεται τον τρόπο προσέγγισης του γνωστικού αντικειμένου από την πλευρά του μαθητή.Χρειάζεται γνώση-αφαίρεση και ταπείνωση κατά την άποψή μου.
    Αυτό είναι που με ενθουσίασε.
    Καλή συνέχεια