Χημεία Χωρίς Τέρατα!

Tαχυδακτυλουργοί της Χημείας ξε-βράζουν βραστά αβγά

Άιρβινγκ, Καλιφόρνια
Εντάξει, δεν κατάφεραν ακριβώς να μετατρέψουν μια ομελέτα σε νωπά αβγά, πλησίασαν όμως ένα βήμα πιο κοντά: Ερευνητές στις ΗΠΑ και την Αυστραλία μπορούν να επαναφέρουν πρωτεΐνες του βραστού αβγού στην αρχική, ρευστή τους κατάσταση, και υποστηρίζουν μάλιστα ότι η μέθοδός τους θα μπορούσε να έχει σημαντικές εφαρμογές στη βιομηχανία.
Δείτε όλο το άρθρο εδώ. Πηγή in.gr

Νέο διαγώνισμα γ΄ γ. Λυκείου

Δείτε το εδώ

Κριτήριο Αξιολόγησης 1.1

xblgp_math1_eikona7

1) Από τις παραπάνω ενώσεις άκυκλες είναι οι:

α) 1, 2, 3, 12 β) 2, 5, 7, 8 γ) 1, 2, 5, 6, 7, 8, 11.

2) Από τις παραπάνω ενώσεις άκυκλες χωρίς διακλάδωση είναι οι:

α) 1, 5, 6 β) 2, 5, 7, 11 γ) 1, 5, 6, 7

3) Από τις παραπάνω ενώσεις κυκλικές είναι οι:

α) 1, 3, 4, 9, 12 β) 1, 3, 4, 6, 10, 12 γ) 3, 4, 9, 10, 12.

4) Από τις παραπάνω ενώσεις ισοκυκλικές είναι οι:

α) 3, 4, 12 β) 4, 10, 12 γ) 9, 10, 12

5) Από τις παραπάνω ενώσεις ετεροκυκλικές είναι οι:

α) 10, 12 β) 3, 4 γ) 9, 10

Πανελλαδικές 2014

Στις δημοσιευμένες απαντήσεις του θέματος Δ4 των περισσότερων χημικών είδα με έκπληξη να αναφέρουν και σωστά, πως στην αραίωση του ρυθμιστικού διαλύματος δεν ισχύουν οι προσεγγίσεις και γι αυτό το ω είναι μεγαλύτερο του χ και του ψ.

Αν δείτε, όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος η επιτροπή αναφέρει στο τέλος θέματος Δ:

“Τα δεδομένα του προβλήματος επιτρέπουν τις γνωστές προσεγγίσεις”.

Αναφέρεται πουθενά πως ειδικά στο ρυθμιστικό δεν ισχύουν οι προσεγγίσεις; Στα άλλα διαλύματα και σε όλο το 4ο θέμα γιατί ισχύουν;

Είναι προφανής η γκάφα να συγκρίνουν την αραίωση του ρυθμιστικού και ταυτόχρονα να γράφουν πως ισχύουν οι προσεγγίσεις (προφανώς για τα υπόλοιπα διαλύματα).

Θεωρώ πως πρέπει να εξαιρεθεί η σύγκριση του ω όπως και να δόθηκε από τους διαγωνιζόμενους υποψήφιους φοιτητές, αφού έχει γίνει προφανές λάθος από την επιτροπή θεμάτων.

Η κοινότητα των Χημικών

Η κοινότητα των Χημικών είναι μία σημαντική για μένα προσθήκη στο ιστολόγιό μου.
Σ΄ αυτή θα χαρώ να γίνουν μέλη όλοι όσοι μπορούν να χτίσουμε τη μεγαλύτερη ελληνική πύλη Χημείας.
Οι καθηγητές, οι μαθητές, οι φοιτητές αλλά και οποιοσδήποτε θέλει  μας ενθαρρύνει με τα σχόλιά του και τις παρατηρήσεις του, είναι ευπρόσδεκτος.
Η εγγραφή σας που γίνεται εύκολα και άμεσα, και θα με βοηθήσει να ξεκινήσουμε. (για να μεταβείτε, πατήστε εδώ).

Παναγιώτης Αθανασόπουλος
Χημικός

Στην προσομοίωση των χημικών αντιδράσεων το Νόμπελ Χημείας

Στοκχόλμη

Τρεις ερευνητές οι οποίοι έθεσαν τη βάση για το λογισμικό που χρησιμοποιείται σήμερα για τη μοντελοποίηση των χημικών διαδικασιών τιμώνται με το Νόμπελ Χημείας 2013.Το βραβείο μοιράζονται ο Αυστροαμερικανός Μάρτιν Κάρπλους, ο Βρετανός Μάικλ Λέβιτ και ο Αμερικανοϊσραηλινός Άριεχ Ουάρσελ, ανακοίνωσε την Τετάρτη η επιτροπή των Νόμπελ στη Βασιλική Ακαδημία Επιστημών της Σουηδίας.

Οι υπολογιστές είναι σήμερα εξίσου σημαντικό εργαλείο για τη χημεία όσο ο δοκιμαστικός σωλήνας, επισημαίνει η ανακοίνωση της επιτροπής. Οι προσομοιώσεις είναι πια τόσο ρεαλιστικές ώστε προβλέπουν τα αποτελέσματα κλασικών πειραμάτων.

Τι έκαναν;

Οι Κάρπλους, Λέβιτ και Ουάρσελ έφεραν επανάσταση τη δεκαετία του 1970.
 Δημιούργησαν μοντέλα που συνδύαζαν από τη μία την κλασική μηχανική του Νεύτωνα, η οποία επιτρέπει τη μοντελοποίηση μεγάλων μορίων, από την άλλη την κβαντική μηχανική.
Σε ένα σημερινό υπολογιστικό μοντέλο, για παράδειγμα, η νευτώνεια φυσική χρησιμοποιείται για την προσομοίωση μιας μεγάλης πρωτεΐνης στην οποία συνδέεται ένα φάρμακο. Ταυτόχρονα, η κβαντομηχανική επιτρέπει την προσομοίωση των μεμονωμένων ατόμων που εμπλέκονται στην αντίδραση ανάμεσα στο φάρμακο και την πρωτεΐνη.

Ποιο είναι το όφελος;

Χάρη σε αυτά τα υπολογιστικά μοντέλα, η Ιατρική μπορεί να ελπίζει ότι τα φάρμακα του μέλλοντος θα σχεδιάζονται εξαρχής στον υπολογιστή, αντί να επιλέγονται επειδή τυχαίνει να έχουν την επιθυμητή δράση στο δοκιμαστικό σωλήνα.

Ποιοι είναι οι επιστήμονες;

  • Ο Μάρτιν Κάρπλους (Martin Karplus) γεννήθηκε το 1930 στην Αυστρία αλλά έχει και αμερικανική υπηκοότητα. Είναι σήμερα καθηγητής στα πανεπιστήμια του Στρασβούργου και του Χάρβαρντ.
  • Μάικλ Λέβιτ (Michael Levitt), Αμερικανός και Βρετανός πολίτης, γεννήθηκε το 1947 στη Νότιο Αφρική. Είναι σήμερα καθηγητής του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ.
  • Ο Άριεχ Ουάρσελ (Arieh Warshe), υπήκοος των ΗΠΑ και του Ισραήλ, γεννήθηκε το 1940 σε ισραηλινό κιμπούτς. Είναι σήμερα καθηγητής τουΠανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνια.

Πόσο είναι το χρηματικό έπαθλο;

Κάθε βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 8 εκατομμυρίων σουηδικών κορωνών, ή 918.000 ευρώ.
Η απονομή θα πραγματοποιηθεί το Δεκέμβριο.

Υδρογόνο κι Οξυγόνο

Water is composed of two gins. Oxygin and hydrogin.
Oxygin is pure English gin. Hydrogin is pure English gin and water.
(St. Andrews High School, California, USA).

Ύλη Χημείας 2014 – 2015

Χημείας Γ΄Λυκείου Θετικής Κατεύθυνσης

ΧΗΜΕΙΑ

Από το βιβλίο «Χημεία» της Γ΄ Τάξης Ενιαίου Λυκείου Θετικής Κατεύθυνσης των Σ. Λιοδάκη, Δ. Γάκη κ. ά. έκδοση 2014.

Κεφάλαιο 1ο: Ηλεκτρονιακή δομή των ατόμων και ο περιοδικός πίνακας,
εκτός από:

α) την ηλεκτρονιοσυγγένεια της παραγράφου 1.4 (σ.26) και

β) τα σχήματα μορίων – θεωρία VSEPR της παραγράφου 1.5 (σ.32- 35).

Κεφάλαιο 3ο: Οξέα – Βάσεις και Ιοντική ισορροπία,
εκτός από:

α) την ισχύ οξέων – βάσεων και μοριακή δομή της παραγράφου 3.2 (σ.99- 101) και

β) την παράγραφο 3.7 Γινόμενο διαλυτότητας (σ.131-137).

Κεφάλαιο 5ο: Οργανική χημεία,
εκτός από:

α) το επαγωγικό φαινόμενο της παραγράφου 5.1 (σ.199-200)

β) την παράγραφο 5.2 στερεοϊσομέρεια (εναντιοστερεομέρεια και διαστερεομέρεια) (σ.201-214)

γ) την αρωματική υποκατάσταση της παραγράφου 5.3 (σ.221-222)

δ) τους μερικους μηχανισμούς οργανικών αντιδράσεων της παραγράφου 5.3 (σ.230- 236) και

ε) τις οργανικές συνθέσεις της παραγράφου 5.4 (σ. 237-245) με εξαίρεση την αλογονοφορμική αντίδραση (σ.239-240).

Κλείσιμο

Χημεία - Βιοχημεία Γ΄ Λυκειου

ΧΗΜΕΙΑ

Από το βιβλίο «Χημεία» της Γ Τάξης Ενιαίου Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης των Σ. Λιοδάκη, Δ. Γάκη κ. ά. έκδοση 2014.

Κεφάλαιο 1: Οξέα–Βάσεις και Ιοντική ισορροπία,
εκτός από:

α) την ισχύ οξέων – βάσεων και μοριακή δομή της παραγράφου 1.2 (σ. 10-12) και

β) το γινόμενο διαλυτότητας της παραγράφου 1.7 (σ. 42 -48).

Κεφάλαιο 3: Οργανική χημεία,
εκτός από:

α) την παράγραφο 3.1 στερεοϊσομέρεια (Εναντιοστερεομέρεια και διαστερεομέρεια) (σ. 101-114)

β) την αρωματική υποκατάσταση της παραγράφου 3.2 (σ. 121- 122) και

γ) τις οργανικές συνθέσεις της παραγράφου 3.3 (σ. 130-138).

ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ

Από το βιβλίο «Βιοχημεία» της Γ’ τάξης Ενιαίου Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης των Γιαλούρη Π., Μποσινάκου Αικ., Σίδερη Δ., έκδοση 2014.

Κεφάλαιο 1: Οργανική Χημεία και Βιοχημεία

Κεφάλαιο 2: Αμινοξέα – Πεπτίδια

Κεφάλαιο 3: Πρωτεΐνες

Κεφάλαιο 4: Ένζυμα

Κεφάλαιο 5: Νουκλεϊνικά οξέα

Κεφάλαιο 7: Βασικές αρχές μεταβολισμού

Κεφάλαιο 8: Σάκχαρα

Κεφάλαιο 9: Μεταβολισμός των σακχάρων

Κεφάλαιο 10: Κύκλος του κιτρικού οξέος και οξειδωτική φωσφορυλίωση μόνο οι παράγραφοι 10.1, 10.2 και 10.3.

Σημείωση
Στην εξεταστέα – διδακτέα ύλη δεν περιλαμβάνονται:

α) Τα ένθετα-παραθέματα (κείμενα σε πράσινο φόντο), τα κείμενα υπό τον τίτλο ‘’Γνωρίζεις ότι’’ και οι χημικοί τύποι που βρίσκονται μέσα σε πλαίσιο.

β) Το περιεχόμενο των αριθμημένων εικόνων που συνοδεύει το κείμενο και συμβάλλει στην κατανόησή του. Δεν απαιτείται η απομνημόνευσή του.

γ) Όσα αναφέρονται υπό τον τίτλο ‘‘Ας ερευνήσουμε …’’, στο τέλος κάθε κεφαλαίου, τα οποία αποτελούν προτάσεις για συνθετικές-δημιουργικές εργασίες των μαθητών.

Κλείσιμο

Χημεία Γενικής Παιδείας Β΄ Ημερησίου

 

Χημεία  Γενικής  Παιδείας   

(Β΄ Ημερησίου και Γ΄ Εσπερινού Γενικού Λυκείου)

Θα διδαχθεί το βιβλίο «Χημεία» Β’ Λυκείου Γενικής Παιδείας.
Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη του μαθήματος ορίζεται ως εξής:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ
1.1 «Εισαγωγή στην οργανική χημεία»
1.2 «Ταξινόμηση οργανικών ενώσεων – ομόλογες σειρές»
1.3 «Ονοματολογία άκυκλων οργανικών ενώσεων»
1.4 «Ισομέρεια»
Παρατήρηση
: Οι μ αθητές να ασκηθούν στην εύρεση ισομερών που αντιστοιχούν σε μοριακούς τύπους άκυκλων οργανικών ενώσεων που περιέχουν μέχρι και τέσσερα (4) άτομα άνθρακα.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ – ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ
2.1 «Πετρέλαιο – προϊόντα πετρελαίου. Βενζίνη. Καύση -καύσιμα »
2.2 «Νάφθα – Πετροχημικά»
2.3 «Αλκάνια – μεθάνιο, φυσικό αέριο, βιοαέριο»
Να μην διδαχθεί η παράγραφος «Παρασκευές» των αλκανίων
2.4 «Καυσαέρια – καταλύτες αυτοκινήτων»
2.5 Αλκένια – αιθένιο ή αιθυλένιο
Να μην διδαχθεί η παράγραφος «Προέλευση – Παρασκευές» αλκενίων
Να μην διδαχθεί ο πίνακας με τα παραδείγματα πολυμερισμού προσθήκης
Να μην διδαχθεί ο πίνακας με τις βιομηχανικές χρήσεις του αιθυλενίου
2.6 Αλκίνια – αιθίνιο ή ακετυλένιο
Να μην διδαχθεί η παράγραφος «Παρασκευές» του ακετυλενίου
Να μην διδαχθεί η αντίδραση σχηματισμού του χαλκοακετυλενιδίου
Να μην διδαχθεί ο πίνακας με τις συνθέσεις του ακετυλενίου και το παράδειγμα (2.6) που
αναφέρεται στην παρασκευή της αιθανάλης με πρώτη ύλη το ανθρακασβέστιο.
2.8. «Ατμοσφαιρική ρύπανση – Φαινόμενο θερμοκηπίου – Τρύπα όζοντος»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΑΛΚΟΟΛΕΣ – ΦΑΙΝΟΛΕΣ
3.1 « Αλκοόλες»
3.2 « Κορεσμένες μονοσθενείς αλκοόλες – Αιθανόλη»
Εργαστηριακή άσκηση:
Να πραγματοποιηθεί το Πείραμα «οξείδωση αιθανόλης».
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: ΚΑΡΒΟΞΥΛΙΚΑ ΟΞΕΑ
4.1 «Κορεσμένα μονοκαρβοξυλικά οξέα – αιθανικό οξύ»
Να μην απομνημονευθεί ο πίνακας
4.1. «Ονομασίες κορεσμένων μονοκαρβοξυλικών οξέων
Να μην διδαχθεί η παράγραφος «Στο εργαστήριο»
Να μην απομνημονευθεί ο πίνακας «Το οξικό οξύ στη βιομηχανία»
4.2 «Γαλακτικό οξύ ή 2 – υδροξυπροπανικό οξύ»
Εργαστηριακή άσκηση:
Να πραγματοποιηθεί το Πείραμα «Όξινος χαρακτήρας των καρβοξυλικών οξέων»

Χημεία Θετικής Κατεύθυνσης Β΄ Λυκειου

Χημεία Θετικής Κατεύθυνσης  

(Β΄ Ημερησίου και Γ΄ Εσπερινού Γενικού Λυκείου)

Θα διδαχθεί το βιβλίο «Χημεία θετικής Κατεύθυνσης» Β΄ Λυκείου των Λιοδάκη Σ., Γάκη Δ., Θεοδωρόπουλου Δ., Θεοδωρόπουλου Π. και Κάλλη Α. Στο βιβλίο για τον καθηγητή αναγράφονται αναλυτικά οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος. Σύνολο ελάχιστων προβλεπομένων διδακτικών ωρών σαράντα (40). Από το ανωτέρω εκπαιδευτικό υλικό προτείνεται να διδαχθούν:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΔΙΑΜΟΡΙΑΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ – ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ- ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ (3 ΩΡΕΣ)

1.1 «Διαμοριακές δυνάμεις. Μεταβολές καταστάσεων και ιδιότητες υγρών. Νόμος μερικών πιέσεων» (σελ. 3-5, 8-16) ΟΧΙ.

Από την ενότητα αυτή να διδαχθεί μόνο η υποενότητα «Δεσμός υδρογόνου» (σελ. 6-7) ΝΑΙ.

1.2 «Προσθετικές ιδιότητες διαλυμάτων» (σελ. 17-23) ΟΧΙ.

Από την ενότητα αυτή να διδαχθεί μόνο η υποενότητα «Ώσμωση και Ωσμωτική πίεση» (σελ. 24-29) ΝΑΙ.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΘΕΡΜΟΧΗΜΕΙΑ (8 ΩΡΕΣ)

Εισαγωγή ΝΑΙ

2.1 «Μεταβολή ενέργειας κατά τις χημικές μεταβολές. Ενδόθερμες-εξώθερμες αντιδράσεις Θερμότητα αντίδρασης – ενθαλπία» ΝΑΙ, εκτός από τις υποενότητες:

● «Πρότυπη ενθαλπία διάλυσης, ΔΗ°80ι» (σελίδα 57) ΟΧΙ

● «Ενθαλπία δεσμού, δΗβ» (σελίδα 58) ΟΧΙ.

2.2 «Θερμιδομετρία – Νόμοι Θερμοχημείας» ΝΑΙ

1η Εργαστηριακή άσκηση:

Να πραγματοποιηθεί το Πείραμα «Υπολογισμός θερμότητας αντίδρασης».

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Στα σχολεία που το προηγούμενο σχ. έτος διδάχθηκε μέρος από το κεφάλαιο της Θερμοχημείας στην Α΄ Λυκείου να διδαχθεί εφέτος το υπόλοιπο μέρος του κεφαλαίου.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΧΗΜΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ (7 ΩΡΕΣ)

Εισαγωγή ΝΑΙ

3.1  « Γενικά για τη χημική κινητική και τη χημική αντίδραση- Ταχύτητα αντίδρασης» ΝΑΙ

3.2  « Παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα αντίδρασης. Καταλύτες» ΝΑΙ

3.3  « Νόμος ταχύτητας – Μηχανισμός αντίδρασης» ΝΑΙ.

3.4  « Ένα πείραμα χημικής κινητικής μελέτης» ΟΧΙ.

2η Εργαστηριακή άσκηση:

Να πραγματοποιηθεί το Πείραμα «Ταχύτητα αντίδρασης και παράγοντες που την επηρεάζουν».

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ (12 ΩΡΕΣ)

Εισαγωγή ΝΑΙ

4.1 «Έννοια χημικής ισορροπίας-Απόδοση αντίδρασης» ΝΑΙ

4.2 « Παράγοντες που επηρεάζουν τη θέση χημικής ισορροπίας – Αρχή Le Chatelier» ΝΑΙ.

4.3 « Σταθερά χημικής ισορροπίας Kc – Kp» ΝΑΙ εκτός από την υποενότητα «Κινητική απόδειξη του νόμου χημικής ισορροπίας» ΟΧΙ

Να γίνει σύντομη αναφορά στο «Νόμο μερικών πιέσεων του Dalton» (ενότητα 1.1 σελίδες 14-15), όταν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί για την επίλυση σχετικών ασκήσεων.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΣΗ (10 ΩΡΕΣ)

Εισαγωγή ΝΑΙ

5.1 « Αριθμός οξείδωσης. Οξείδωση – Αναγωγή» ΝΑΙ

5.2 « Κυριότερα οξειδωτικά – αναγωγικά. Αντιδράσεις οξειδοαναγωγής» ΝΑΙ

5.3 «Ηλεκτροχημεία. Αγωγοί ηλεκτρικού ρεύματος. Ηλεκτρόλυση-Μηχανισμός-Εφαρμογές» ΝΑΙ.

5.4 «Νόμος ηλεκτρόλυσης» ΟΧΙ.

3η Εργαστηριακή άσκηση:

Να πραγματοποιηθεί  το Πείραμα «Αντιδράσεις οξειδοαναγωγής»

Κλείσιμο

Α΄ Γενικού Λυκείου

Χημεία

Θα διδαχθεί το βιβλίο «Χημεία» Α’ Λυκείου, έκδοση 2013.

Στο βιβλίο για τον καθηγητή αναγράφονται αναλυτικά οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος.

Σύνολο προβλεπομένων διδακτικών ωρών: πενήντα τέσσερις (54).

Από το ανωτέρω εκπαιδευτικό υλικό να διδαχθούν:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (5 ΩΡΕΣ)

1.3. «Δομικά σωματίδια της ύλης – Δομή του ατόμου – Ατομικός αριθμός – Μαζικός αριθμός – Ισότοπα» ΝΑΙ

1.5. «Ταξινόμηση της ύλης – Διαλύματα – Περιεκτικότητες διαλυμάτων – Διαλυτότητα» ΝΑΙ

Εργαστηριακή άσκηση:

Να πραγματοποιηθεί το Πείραμα «Παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα διάλυσης».

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ – ΔΕΣΜΟΙ (15 ΩΡΕΣ)

2.1 «Ηλεκτρονική δομή των ατόμων» ΝΑΙ

2.2 «Κατάταξη των στοιχείων (Περιοδικός Πίνακας). Χρησιμότητα του Περιοδικού Πίνακα» ΝΑΙ

2.3 «Γενικά για το χημικό δεσμό. – Παράγοντες που καθορίζουν τη χημική συμπεριφορά του ατόμου. Είδη χημικών δεσμών» ΝΑΙ.

2.4 «Η γλώσσα της Χημείας-Αριθμός οξείδωσης-Γραφή τύπων και εισαγωγή στην ονοματολογία των ενώσεων» ΝΑΙ

Εργαστηριακή άσκηση:

Να πραγματοποιηθεί  το Πείραμα «Πυροχημική ανίχνευση μετάλλων»

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΧΗΜΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ (8 ΩΡΕΣ)

3.1 «Χημικές αντιδράσεις» ΝΑΙ.

Εργαστηριακή άσκηση:

Να πραγματοποιηθεί το Πείραμα «Χημικές αντιδράσεις και ποιοτική ανάλυση ιόντων».

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: ΣΤΟΙΧΕΙΟΜΕΤΡΙΑ (17 ΩΡΕΣ)

4.1 «Βασικές έννοιες για τους χημικούς υπολογισμούς: σχετική ατομική μάζα, σχετική μοριακή μάζα, mol, αριθμός Avogadro, γραμμομοριακός όγκος» ΝΑΙ

4.2 «Καταστατική εξίσωση των αερίων» ΝΑΙ

4.3 «Συγκέντρωση διαλύματος – αραίωση, ανάμειξη διαλυμάτων» ΝΑΙ

4.4 «Στοιχειομετρικοί υπολογισμοί» ΝΑΙ. Εκτός από τις υποενότητες:

•  « 1.Ασκήσεις στις οποίες η ουσία που δίνεται ή ζητείται δεν είναι καθαρή» (σελ. 125-126) ΟΧΙ

•  « 2.Ασκήσεις στις οποίες δίνονται οι ποσότητες δύο αντιδρώντων ουσιών» (σελ. 126-127) ΟΧΙ

•  « 3.Ασκήσεις με διαδοχικές αντιδράσεις» (σελ. 127-129) ΟΧΙ

Εργαστηριακή άσκηση:

Να πραγματοποιηθεί το Πείραμα «Παρασκευή διαλύματος ορισμένης συγκέντρωσης – αραίωση διαλυμάτων».

ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ (9 ΩΡΕΣ)

Κλείσιμο

 

Ανάλυση Λαδιού (ανεκδοτάκι)

Μήτρος: Το πήγε ο Γιάννος το λάδι στο Χημείο;

Τάσος: Ναι

Μήτρος: Και τι του είπε;

Τάσος: 30 ευρώ

Μήτρος: Όχι, ρε. Τι είχε εννοώ.

Τάσος: 20 ευρώ

Μήτρος: Ρε τι πρόβλημα είχε σε ρωτάω.

Τάσος: Του έλειπαν 10 ευρώ.

Καθηγητής και μαθητής (ανεκδοτάκι)

Μαθητής: Κύριε

Καθηγητής Χημείας: Λέγε Παυλόπουλε

Μαθητής: Εσείς που είστε Χημικός, έχετε ανακαλύψει τίποτα;

Καθηγητής Χημείας: Ναι

Μαθητής: Τι;

Καθηγητής Χημείας: Ότι δε διαβάζεις.

Top

Hit Counter provided by laptop reviews
Web Design BangladeshDomain & Hosting Bangladesh

Προσθήκη Αλκενίων

21 Δεκεμβρίου 201421 Δεκεμβρίου 2014

Διαγώνισμα Χημέιας Γ΄ Γ. Λυκείου

3 Δεκεμβρίου 20143 Δεκεμβρίου 2014
Δείτε το εδώ

Νέο Διαγώνισμα Χημεία ΒΛΓΠ

30 Νοεμβρίου 201430 Νοεμβρίου 2014
Διαγώνισμα Χημείας Β΄Γενικού Λυκείου (Θέματα και απαντήσεις) εδώ

Χημεία ή Πληροφορική;

29 Νοεμβρίου 201429 Νοεμβρίου 2014
Χημεία ή Πληροφορική; Πληροφορική ή Έκθεση; Έκθεση ή Ιστορία; κτλ Στα τμήματα Πληροφορικής υποχρεωτικά εξεταζόμενο μάθημα η Πληροφορική. Στα τμήματα Χημείας θα αποφασίζει η ΑΔΙΠ το Φεβρουάριο για να δει αν θα εισάγονται με Χημεία (προς το παρόν και τα τελευταία 14 χρόνια μπαίνουν με Μαθηματικά και Φυσική και όχι Χημεία) ή με Θρησκευτικά ή με Κινέζικα. Σας προτείνω να δείτε εσείς οι μεγαλύτεροι και όχι τα παιδιά (πολλά από αυτά θα το ζήσουν ούτως ή άλλως το έργο) Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ ΜΑΓΚΑΣ. Πρωταγωνιστούν οι αδιάφθοροι και ανιδιοτελείς υπερασπιστές της Δημόσιας και Δωρεάν Εκπαίδευσης. Μην φοβηθείτε τον όγκο τους, έχουν μικρό ειδικό βάρος γι αυτό επιπλέουν.

νέο κριτήριο αξιολόγησης.

12 Ιουλίου 201412 Ιουλίου 2014

νέο κριτήριο αξιολόγησης.

8 Ιουλίου 20148 Ιουλίου 2014

Σύντομη παρουσίαση μαθήματος

29 Ιουνίου 201429 Ιουνίου 2014