Ρωτάτε – Απαντάμε

Σχόλια 58 στο "Ρωτάτε – Απαντάμε"

  1. Καλημέρα!Θα ήθελα να ρωτήσω αν η σειρά δραστικότητας των μετάλλων και αμετάλλων θα δίνεται ή αν θα πρέπει να την μάθουμε.

  2. Καλησπέρα σας! Είμαι μαθήτρια της γ λυκείου και θα με ενδιέφερε το κεφάλαιο της οξειδοαναγωγής.Υπάρχει διαθέσιμο; Σας ευχαριστώ πολύ!

  3. Στα οργανικά δέντρα όταν ζητούνται οι συντακτικοί τύποι των ενώσεων Α,Β,Γ …. , εμείς πρέπει να γράφουμε τις ολοκληρωμένες αντιδράσεις ή αρκεί να δώσουμε μια λίστα με τα οργανικά μόρια που ζητούνται ?

  4. καλησπερα,μου δινουν υδατικο διαλυμα HNO3 με PH=1,7 και μου ζηταει συγκεντρωση με επιλογες 1) 0,005 2)0,02 3)0,12 4)0,17
    ποια ειναι η σωστη απαντηση? ευχαριστω

  5. Γεια σας κύριε Παναγιώτη. Πολύ βοηθητικό site με πολλά και χρήσιμα πράγματα! Έχω καταλάβει πολλά πράγματα. Μόνο που έχω απορίες στο κεφάλαιο της καύσης στις χημικές εξισώσεις. Δεν τις έχω καταλάβει ούτε πως λύνονται….

  6. Μπορείτε να ανεβάσετε τις λύσεις για το 4o θέμα του Κριτηρίου Αξιολόγησης: Ρυθμιστικά Διαλύματα, που έχετε αναρτήσει;

  7. Γεια σας κ συγχαρητήρια για την καταπληκτική δουλειά σας! Μήπως θα μπορούσατε να ελέγξετε τη λύση σας στο GI_V_CHIM_0_16504 (B λυκείου τράπεζα θεμάτων) με τις ισομοριακές ποσότητες? Έιναι οι μισές του προιόντος όπως γράφετε ή αντιδρώντα και προιόντα είναι ίσα τελικά?
    Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων

  8. μπορειτε να μου εξηγησετε πως λυνεται μια ασκηση της χημικης ισορροπιας
    στην οποια λεει δινεται η χημικη ισορροπια 2Α+Β->(αμφιδρομη) Γ
    Προσθετουμε σε κενό δοχείο ισο αριθμό mol Β και Γ και καθόλου Α Στην ισορροπια θα έχουμε οπωσδηποτε
    α) [Α]=[Β] β) [Β]=[Γ]
    γ) [Α][Γ]
    ευχαριστω εκ των προτερων

    • καλημέρα.
      Μπορείτε να μου λύσετε μια απορία?
      Η φορμαλδευδη με tollens ή fehling οξειδώνεται προς διοξείδιο του άνθρακα ή προς HCOONa / ΗCOONH4 αντίστοιχα?
      Ευχαριστώ

  9. Γεια σας και παλι κ.Παναγιωτη.Θα ηθελα αν μπορειτε να μου συμπληρωσετε τα κενα στις παρακατω δυο αντιδρασεις που αφορουν την υποκατασταση:

    α)…..+…..–>Η-C=0-O-CH3+NaCL(εννοω με το ισον την κετονη και το αλλο οξυγονο ειναι αιθερας)
    β)…..+…..CH3CH2COOH+H2O

  10. Γειά σας κύριε Αθανασόπουλε!
    Συγχαρητήρια για την υπέροχη δουλειά που κάνετε στο site σας!
    Για το λόγο ότι ακούω διαφορετικές απόψεις για τις παρακάτω ασκήσεις θα ήθελα, με όλο το θάρρος, να είχα λίγο τη βοήθειά σας στην ορθή λύση αυτών..
    Σας ευχαριστώ θερμά εκ των προτέρων!..
    1. Εχουμε ένα ομογενές διάλυμα 200 ml ζάχαρης σε νερό με συγκέντρωση 15%w/v. Πόσο νερό πρέπει να προσθέσουμε για να αραιωθεί το διάλυμα και να έχει συγκέντρωση 5%w/v;
    2. Υδατικό διάλυμα NaOH έχει στους 25 °C pH = 12. Κατά τη συνεχή αραίωση του το pΗ αυτού: α) αυξάνεται συνεχώς, β) αυξάνεται μέχρι την τιμή 14 γ) μειώνεται, αλλά παραμένει θεωρητικά πάντα μεγαλύτερο του 7 δ) μειώνεται μέχρι την τιμή μηδέν. Να εξηγήσετε την απάντησή σας

      • Ένα μεγάλο ευχαριστώ για τις πλήρεις και τεκμηριωμένες απαντήσεις σας! Χωρίς να θεωρηθεί ότι καταχρώμαι της διάθεσής σας προς διδαχή μας, θα ήθελα εκ νέου να παρακαλέσω για τα παρακάτω θέματα:
        1. Ποιό από τα παρακάτω δύο δοχεία περιέχει περισσότερα gr NaOH;
        α. Δοχείο Α: 350ml υδατικού διαλύματος NaOH 4% w/v.
        β. Δοχείο Β: 200ml υδατικού διαλύματος NaOH 7.1% w/v.

        2.΄Εχετε πυκνό διάλυμα NaOH με μοριακότητα 10Μ. Ποιόν όγκο από αυτό το πυκνό διάλυμα πρέπει να αραιώσουμε σε ογκομετρική φιάλη των 250 ml. ώστε να παρασκευάσουμε διάλυμα 2Μ;

        3. Αραιώνω 20ml διαλύματος HCl 2M μέχρι τελικού όγκου 100ml. Ποιά η νέα μοριακότητα;
        Ευχαριστώ πολύ και πάλι!

  11. Καλησπέρα!
    Συγχαρητήρια για την υπέροχη δουλειά σας
    και για το ότι μοιράζεστε τις γνώσεις σας με εμάς!
    Ξεκίνησα να κάνω τις ασκήσεις των διαλυμάτων του κεφαλαίου 6
    εννοώ εδώ

    https://panagiotisathanasopoulos.gr/wp-content/uploads/2013/08/xal_math6_2013.pdf

    Έχετε κάπου τις απαντήσεις για να επαληθεύσω ότι τις λύνω σωστά?

    Ευχαριστώ πολύ
    Ειρήνη

  12. Καλησπερα θα ηθελα μια βοηθεια με δυο ασκησεις.
    1η:Σε 500mL διαλυματος HNO3 με pH=1 προσθετουμε 2,59g Ca(OH)2 και αραιωνουμε με νερο,ωστε ο τελικος ογκος του διαλυματος να ειναι 2L.Να βρεθει το pH του διαλυματος που προκυπτει.[Απ.:pH=12]
    2η:Aναμιγνυουμε 1,2L διαλυματος H2SO4 2,45%w/v με 800mL διαλυματος NaOH 2%w/v.Ποιο το pH του τελικου διαλυματος.[Απ.:1]

    Eπισης θα ηθελα να κανω και μια ερωτηση για ενα υποερωτημα μιας ασκησεις.Λεει:Διαλυμα CH3CH2NH2 0,2M με pKb=3,3.Να βρεθουν:Oι συγκεντρωσεις ολων των ιοντων των αδιαστατων μοριων που υπαρχουν στο διαλυμα.(log2=0,3,log5=0,7).Θα ηθελα να ρωτησω πως πρεπει να διασπασω το το 10^-3,3?Εγω σκεφτηκα να το γραψω ως 10^4*10^-0,7 για να εμφανισω τα log που μου δινονται στους εκθετες αλλα και παλι δεν μου βγαινοιν σωστα…μπορειτε να μου γραψετε πως ειναι το σωστο?

    • Λύση 1ης άσκησης

      Για τη 2η άσκηση στείλε μου την Κα2. Την ξέχασες.

      Μία πιθανή απάντηση στο 3 ερώτημα:

      Απάντηση στο 3 ερώτημα

      Αν είχα όλη την άσκηση θα καταλάβαινα καλύτερα για ποιο λόγο στα έδωσε.

      • Σας ευχαριστω πολυ.Η ασκηση 2 ειναι ετσι οπως σας την εδωσα την ελεγξα παλι και δεν ελειπε κατι τελικα.Εγω σκεφτηκα να βρω τα mol απο τη μια περιεκτικοτητα της μιας ουσιας επειτα να κανω την αντιστοιχη δουλεια και για την αλλη και θα γινει η αντιδραση H2SO4+NaOH–>Na2SO4+H3O+ στη συνεχεια αφου κανω το πινακακι τελειωνει το θειικο οξυ.Βρισκω τη συγκεντρωση του NaOH κανω τη διασταση του αλλα μετα δεν ξερω πως συνεχιζω..

        Οσο για την αλλη ασκηση δινω ολη την εκφωνηση:
        Διαλυμα CH3CH2NH2 0,2M με pKb=3,3.Nα βρεθουν:(log2=0,3,log5=0,7)
        α) Οι συγκεντρωσεις ολων των ιοντων και των αδιαστατων μοριων που υπαρχουν στο διαλυμα.
        β)Ο βαθμος ιοντισμου της ασθενους βασης.
        γ)το pH και το pOH του διαλυματος
        δ)το pKa,του συζυγους οξεος CH3CH2NH3+
        ε)Ποια συγκεντρωση πρεπει να εχει το διαλυμα KOH για να εχει το ιδιο pH με το αρχικο διαλυμα?
        στ)Αν αραιωσουμε με H2O το αρχικο διαλυμα σε V2=400V1,ποια η σχεση του νεου βαθμου ιοντισμου α2 προς τον αρχικο βαθμο ιοντισμου α1(α2/α1)
        [Απ.για το α)0,2,10^-2,10^-2,10^-12]

  13. Γεια σας θα ηθελα βοηθεια με δυο ασκησεις επειδη δεν μου βγαινουν τα αποτελεσματα.[Απ.pH=12]

    1η: Σε 500mL διαλυματος HNO3 με pH=1 προσθετουμε 2,59g Ca(0H)2 και αραιωνουμε με νερο,ωστε ο τελικος ογκος του διαλυματος να ειναι 2L.Να βρεθει το pH του τελικου διαλυματος.

    2η:Αναμιγνυουμε 1,2L διαλυματος H2SO4 2,45% w/v με 800mL διαλυματος NaOH 2% w/v.Ποιο το pH του τελικου διαλυματος?[Απ.pH=1]

    Επισης θα ηθελα να κανω και μια ερωτηση για ενα ερωτημα.Ελεγε οτι εχω διαλυμα CH3CH2NH2 0,2M με pKb=3,3 με log2=0,3,log5=0,7 και ζηταει τις συγκεντρωσεις ολων των ιοντων των αδιαστατων μοριων.Τα νουμερα βγαινουν περιεργα επειδη Kb=10^-3,3 και σκεφτηκα να το γραψω ως 10^4*10^-7 για να εμφανισω τα log στους εκθετες αλλα και παλι δεν μου βγσινουν καλα…θα ηθελα αν μπορειτε να μου γραψετε πως θα διασπασω το νουμερο αυτο.

  14. Πολύ αξιόλογη η δουλειά σας τόσο στο γυμνάσιο όσο και στο λύκειο και με έχει βοηθήσει πολύ γιατί έγώ βοηθάω τα παιδιά μου Β γυμνασίου και Α λυκείου στα θετικά μαθήματα (είμαι φυσικός εκτος εκπαίδευσης όμως -ατκινοφυσικός στο Ωνάσειο). Η κόρη μου (Ναταλια Νικολοπούλου ) ασχολείται με το τένις σε επιπεδο πρωταθλητισμού -εθνικής ομάδας, με αποτέλεσμα να έχει πολύ λιγο χρόνο με 3-5 ώρες προπόνηση καθημερινα καθώς και πολλές απουσίες λόγω ταξιδιών για αγώνες. Οποτε έρχομαι εγώ να της καλύψω τα κενά που έχει οταν λείπει και έχει χάσει την παράδοση. Θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχει καπου ένας πίνακας (όχι ο περιοδικος) με τα κυριότερα στοιχεία που χρησιμοποιούν στο λύκειο με Σύμβολο -Αγγλική και Ελληνική ονομασία και αρ. οξείδωσης. (προς διευκόλυνση τώρα που ξεκινάνε στην α λυκείου την ονοματολογία των ενώσεων και αντιδράσεις. Ο στόχος της είναι να παρει πληρη αθλητική υποτροφια σε πανεπιστήμιο στην Αμερική οπότε κάποια πράγματα θέλω να της τα κάνω και στα αγγλικά από τώρα. (ακομα και on line ασκήσεις γιατί σχεδον παντου όπου πάει για αγώνες εχει πια wi fi). Δυστυχώς από το ελληνικό σχολείο δεν υπαρχει βοήθεια (οι ξένες αθλήτριες όλες ειναιμε τα tablet τους και επικοινωνούν με τους καθηηγές τους και έχουν καθημερινα τα μαθηματά τους ηλεκτρονικά).
    ευχαριστώ πολύ
    Ε. Κυρώζη

    • Συγχαρητήρια και σε σας και στην κόρη σας για την προσπάθεια που κάνετε.
      Καταρχάς ένας τέτοιος πίνακας (3 πίνακες για την ακρίβεια)υπάρχει στο σχολικό βιβλίο της Α΄ Λυκείου στις σελίδες 63 – 64.
      Στόχος μου είναι με το eτάξη να μπορώ να δίνω on line βοήθεια σε μαθητές μου, αλλά θα ήταν χαρά μου να συμμετέχουν και μαθητές όπως η κόρη σας που επιδιώκει ένα τόσο σημαντικό στόχο. Πιστεύω πως κάποιο άνθρωποι που είναι πιο διορατικοί ή εχουν τα μάτια τους ανοιχτά στο τι συμβάινει γύρω τους μπορούν με τη δι΄παθεσή τους να αλλάξουν κάποια κακώς κείμενα στην Ελληνική Εκπαίδευση που στερείται απλώς διάθεσης και τίποτα άλλο.

      • Υπαρχουν οι ερωτησεις κατανοησης μεχρι 5.31 και μετα απο 5.32 ειναι ασκησεις! Αναρωτιομουν μηπως εχετε πιο αναλυτικα τις απαντησεις γτ υπααρχουν μονο αποτελεσματα

        • Στα άλυτα προβλήματα έχω μόνο τις απαντήσεις, όχι τις λύσεις των ασκήσεων. Θα σε βοηθούσαν τα λυμένα παραδείγματα που έχω στις μεθοδολογίες.

  15. όταν αντιδρα αμμωνία nh3 με cuo (οξειδιο χαλκου) και η αμμωνια βρίσκεται σε περίσσεια ποια είναι η χημική εξίσωση που περiγράφει την αντιδραση αυτή;Σας ευχαριστω !

  16. Στο παρακατω link ειναι τα θεματα χημειας 2008 (ημερισια επαναληπτικα).
    Στο Θεμα 1ο ερ. 1.2 ολοι στο φροντηστηριο μας ειπαν οτι σωστο ειναι β ενω οι απαντησεις λενε πως ειναι το δ,οτι δηλαδη δε μπορουμε να ξερουμε(και πως η υποδειξη για το συγκ. ηταν λαθος).

    Μηπως μπορειτε να μας διαφωτισετε για το τι συμβαινει και ποια ειναι οντως η σωστη απαντηση?

    • Τα περισσότερα εκτυπώνονται.
      Πείτε μου ποιο προσπαθήσατε να εκτυπώσετε και δεν μπορέσατε να το διορθώσω.
      Επιχειρήστε με τον Mozilla, εκεί δεν υπάρχει πρόβλημα.

Γράψτε απάντηση στο Δημητρης Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*